Droommarathon in de nacht van 27 op 28 oktober

Na een succesvolle droommarathon in 2017, willen we ook in 2018 een Droommarathon gaan organiseren. De zomertijd wordt wintertijd in de nacht van 27 op 28 oktober. Dan gaat de klok een uur terug om 3 uur in de nacht. Gedurende die periode van de nacht willen we een marathon gaan rijden, zodat elke deelnemer een droomtijd kan neerzetten.

We krijgen weer medewerking van alle instanties. De baan gaat speciaal voor ons open, zelfs de horeca gaat in de nachtelijke uurtjes voor ons aan de slag.
Het is voor alle type schaatsers toegankelijk, zowel leden als niet leden van de IJsclub Tilburg. Helmen worden ten zeerste geadviseerd. Transponders kunnen worden gehuurd, maar indien mogelijk graag je eigen exemplaar meenemen.

Vanaf 1.30 uur kunnen we naar binnen en de marathon zal starten om 2.00 uur. Rekening houdend met de wintertijd zal er tot 3.00 uur geschaatst kunnen worden (dus eigenlijk 4.00 uur). De Horeca zal uiteraard ook na de marathon open blijven.
De minimale tijd op het ijs is 1 uur, om een geldige tijdwaarneming te krijgen. Overigens kan ook voor een halve marathon worden gekozen. Voor hen die iets rustiger willen rijden wellicht een leuk alternatief.
Aangezien het een hele organisatie op de been gaat brengen, is wel een minimum aantal deelnemers noodzakelijk om het te kunnen laten doorgaan. Bij 50 aanmeldingen zal de droommarathon in ieder geval worden verreden.
De prijs voor leden bedraagt € 7,50 en voor niet leden € 10,-. Dit is exclusief transponder. Hier zal een bedrag van € 5,- voor in rekening worden gebracht. Inschrijven kan via de website van IJsclub Tilburg.
Gelieve zo snel als mogelijk te reageren, maar uiterlijk 20-10-2018 gezien het kunnen inschatten van het halen van het noodzakelijke minimum van 50 inschrijvingen.
Nadere informatie volgt dan na 20-10.

Inschrijven is mogelijk door een mail te sturen naar [email protected], met daar in de volgende gegevens:

– Voornaam

– Achternaam

– Adres

– Woonplaats

– Lid IJsclub Tilburg/De Vennen J/N

– Transponder gewenst J/N

We hopen er samen met jullie een schitterende schaatsnacht van te maken!

Het organisatiecomité,

Peter Jansen en Alexander Egberink