Team NK Clubs

IJsclub Tilburg 8e club van Nederland

Team NK ClubsIJsclub Tilburg is 8e geworden op het NK voor clubs. Dit gebeurde tijedens het eerste NK voor clubs op 6 oktober in Thialf.  Het NK voor clubs is een initiatief van Lotto-Jumbo assistent coach Sicco Janmaat. Doel van deze wedstrijd is om clubs tegen elkaar te laten rijden en zo de aanstormende jeugd op een ongedwongen manier kennis te laten maken met de Nederlandse top.

Daarnaast is het de bedoeling dat meer jeugd kennis maakt met clubs, wetende dat de huidige toppers verspreid uit het land ook vanuit clubs ontstaan zijn.

Zo is Ireen Wüst lid van IJsclub Tilburg.

Voor de vorming van de ploeg waren 14 rijders nodig, 7 dames en 7 heren onderverdeeld in 3 junioren en 4 senioren.

Bij de junioren reed Sterre Pikaar een nette eerste wedstrijd van het seizoen, waar Amber Kerst tegen haar PR zat op de 1500m. Lotte Groenen vond het nodig om haar PR bijna 3 sec scherper te zetten op de 1000m. Bij de heren junioren verstapte Thomas Jansen zich op de 500m waardoor hij net geen PR reed. Ook Kenny de Leeuw moest even wennen maar Lucas Besteman was letter de beste man voor ons op de 1000m.

Charlotte de Wit reed bij de senioren dames de 500m waar Ireen Wüst de 1000m reed. Sylvie Loyd onze canadese reed de 1500m en Lobke Blom de 3000m. Bij de heren knalde Marvin Muijs de 500m uit zijn benen, reed Stefan Claus op zijn nieuwe ijzers een dikke PR op de 1000m, En zat Tim Princen op de 1500m er dicht tegenaan.

Als laatste was Joost Hermans aan de beurt voor de 3000m die zeker voor een seizoensbegin prima verliep. Mooi om te zien hoe Geert Aerts net als vroeger ook nu Ireen weer coachte.

En zo eindigde rond 16u IJsclub Tilburg op de 8e plek, was iedereen een mooie ervaring rijker tussen alle toppers met natuurlijk divers foto en film materiaal.

Zie hiervoor ons fotoalbum.

De uitslagen van alle ritten staan hier.

Ook zijn er wat leuke artikelen over dit evenement verschenen.