Marathoncompetitie voor de jeugdleden

Dit jaar organiseren we voor het eerst een Marathoncompetitie voor de jeugdleden die op zaterdagochtend les hebben. We hebben deze competitie opgezet, zodat kinderen kennis kunnen maken met het schaatsen van marathons, maar dan wel samen rijden met kinderen van hun eigen niveau. Het belangrijkste is dat kinderen met veel plezier en in een ontspannen sfeer kennis maken met het marathonschaatsen.

Het leuke van dit evenement is dat het geschikt is voor ALLE rijders van de zaterdagochtend jeugd van IJsclub Tilburg van beginner tot bijna wedstrijdrijder.

Tijdens deze marathon start je met leeftijdsgenoten en probeer je zo snel mogelijk het aantal te rijden rondjes af te leggen. Aan het einde van de drie wedstrijden wordt de eindstand bekend gemaakt.

In de onderstaande tabel staan de te rijden ronden per categorie (dit is nog onder voorbehoud):

Categorie Aantal ronden
Pupillen E-F meisjes +jongens      5
Pupillen C-D meisjes + jongens      6
Pupillen A-B meisjes      7
Pupillen A-B jongens      9

Stefan, Gijs of Jolene zullen zorgen dat iedereen op de juiste plek start en de kinderen begeleiden tijdens de wedstrijd.

Belangrijk is dat je een wedstrijdlicentie aanvraagt bij de KNSB. Ander kun je helaas niet starten. Deze wedstrijdlicentie kost € 10,00. Kinderen die deelnemen aan het Kleine Banen Toernooi hebben deze licentie ook nodig en als het goed is al aangevraagd.

Locatie en datum gegevens

Datum: Zaterdag 20 oktober, zaterdag 24 november, zaterdag 8 december

Tijd aanwezig: 18.00 uur

Tijd wedstrijd: 18.30 tot +/- 19.00 uur

Locatie: Ireen Wüst ijsbaan, 400 meter baan

Aanmelden kan via het aanmeldsysteem, onder de activiteiten van de jeugd, Marathoncompetitie.