Informatiebijeenkomst Weissensee

.

Ben jij er bij op het natuurijs van de Weissensee in 2023? Als je niet eerder hebt deelgenomen willen wij je helpen om deze stap te maken. In navolging op vorig jaar willen wij met speciale trainingen op de zondagochtend (vanaf 9.00 uur) en een informatiebijeenkomst je voorbereiden en op weg helpen naar de Weissensee. Wij leveren dus vooraf ondersteuning in je trainingsopbouw. Voor de aanmelding en het verdere verblijf ben je zelf verantwoordelijk. Mogelijk kun je met je clubgenoten daarover afspraken maken.

De algemene voorwaarden van de Alternatieve Elfstedentocht Weissensee zijn van toepassing hetgeen betekent dat je voor eigen rekening en risico deelneemt aan deze tocht. Meer informatie is te vinden op https://www.weissensee.nl/programma-2023/

De reis naar de Weissensee en het verblijf aldaar regel je dus zelf en is ook je eigen verantwoordelijkheid. Wij kunnen je tips geven over accommodaties aldaar en je in contact brengen met andere leden van onze ijsclub die ook deelnemen. Dat komt allemaal aan bod op de informatieavond op 3 november 2022 om 20.00 uur in het T-Kwadraat . Daarnaast krijg je een workshop van Ruud Aerts hoe je je verder dient voor te bereiden.

Voor deelname aan de informatiebijeenkomst en de workshop is inschrijven via [email protected] nodig. Ook voor vragen. Dan ontvang je antwoord van Peter Nouwens of Gert-Jan van den Dries.

Gezamenlijk Trainen

Goede voorbereiding is het halve werk. Daarom gaan we vanaf de start van het seizoen gezamenlijk trainen. Vanaf het begin van het seizoen hebben we 12 weken om te trainen. Vanuit de IJsclub begeleiden we 1x per week de trainingen. Een leuke manier om elkaar te leren kennen en afspraken te maken voor de verdere trainingen.

Om je op een verantwoorde manier voor te bereiden krijgt iedere deelnemer een trainingsschema afhankelijk van zijn of haar doel en ambities. Het klinkt nu misschien ongelooflijk, maar als je een beetje kunt schaatsen moet dit voldoende zijn om in januari 100 kilometer te rijden op de Weissensee.
Voor ambitieuze schaatsers, die deel willen nemen aan een toertocht van 200 kilometer, hebben we verschillende schema’s afhankelijk van de verwachte finishtijden. Alle schema’s zijn opgesteld door professionele trainers.

Ja, ik heb interesse!

Laat dit weten via [email protected] en wij reageren zo spoedig mogelijk!