Tilburgse Winterspelen

Onze IJsclub bestaat 60 jaar en dat vieren we het hele jaar met elkaar! Op onze jubileumdag op 16 december vierden we dit in de vorm van de IJsclub Tilburg Winterspelen. Op deze zaterdagochtend werd er niet getraind maar met elkaar gestreden
op 25 onderdelen.

Leden van jong tot oud vertegenwoordigde ieder een land. In het schaatscafe werden iedere keer 5 leden
samengebracht in een land. Eenmaal een samengesteld team kon het programma van start. Zowel op het ijs als op het binnenterrein waren er uitdagende spellen om elkaars kracht, behendigheid, slimmigheid of teamspirit te meten. De hindernisbaan was voor de jeugd een eitje, terwijl de recreanten weer hun voordeel hadden bij het onderdeel goaltjesdief.

De kiloballenrace vroeg slimmigheid terwijl de skiloop onderlinge afstemming nodig had. Bij het pegelvangen was reactiesnelheid van belang en behendigheid was nodig bij flip de beker of geen moer aan. Ieder land kon zijn gezamenlijke kwaliteiten aanboren om er het beste van te maken.

De hele ochtend waren er lachende gezichten, iedereen voelde zich weer even jong of had jeugdig plezier. Tussendoor een pauze nemen om even bij te komen met wat te drinken en wat lekkers. Met de waarzegster in het midden om de toekomst te voorspellen. Als ijsclub hebben we een sportieve & gezellige ijsochtend beleefd. Met een lekker worstenbroodje of broodje worst werd de ochtend afgesloten.

Dank je wel leuke ijsclubleden voor deze geslaagde jubileumdag.

De fotos staan allemaal in ons album.