ireen wust 3km oscar

IJsclub Tilburg is een grote en bloeiende schaatsvereniging voor norenschaatsers in Tilburg en wijde omgeving. De vereniging heeft een lange historie. Het ledental schommelt rond de 700. IJsclub Tilburg wil een breedtesport- en wedstrijdvereniging zijn voor sport, bewegen en ontspanning met een trainingsaanbod dat past bij deze ambitie.

IJsclub Tilburg, plezier en uitdaging in alle schaatsdisciplines !

Alle winteractiviteiten vinden plaats op de Ireen Wüst IJsbaan in Tilburg. De vereniging heeft op diverse dagen en tijden de exclusieve beschikking over deze 400 meter baan: samen veilig, gezellig en techniekgericht schaatsen in een concurrerend tempo. Onderling contact en gezelligheid vind je niet alleen op de ijsbaan, maar ook in het schaatscafé, op clubavonden en (bij goed weer) op natuurijs.

Onze gediplomeerde KNSB trainers bieden schaatsles en training van hoge kwaliteit op alle niveaus, voor de absolute beginner tot de grote belofte die doorstoot naar het landelijk profcircuit. Dus breedtesport in de basis, maar ook aandacht voor talentvolle wedstrijdrijders. IJsclub Tilburg biedt ook schoolschaatsen aan voor het basisonderwijs.

Buiten het schaatsseizoen is er een breed aanbod aan zomertrainingen.

De vereniging draait geheel op vrijwilligers: in bestuur en commissies, in projecten en voor allerlei hand- en spandiensten. Belangstelling? Kijk eens bij onze vacatures.